السبت، 19 أكتوبر 2013

التواصل اللا مباشر






فيه حته كدا فى نفوسنا البشريه أكيد مقتنعه 

إن التواصل وش لوش غير كل طرق التواصل التانيه 

سواء نت .. موبايل .. جوابات أى حاجه بأه

أنا كمان جوايا نفس الحته اللى جوه كل الناس بس بزياده شويتين

أنا بعشق فكرة إنى أشوف الناس وأقرأ ملامحهم وردود أفعالهم

أنا بكره فكرة إنى أقول لحد كلمه فى التليفون ورد فعله مايوصلنيش لإنى مش شيفاه

فأضطر أسكت .... ما أنا هرد إزاى وأنا مش عارفه أفهم إذا كان فهم قصدى ولا لأ

أصلا فيه حاجات كتير بتوه منى لإنى مش شايفه وش اللى قدامى

أنا بكره الإحساس ده موووووووت

أيييييييوه أنا بحب التواصل المباشر

أنا بكره كل شئ مش مباشر فى الحياه

أنا أحب أقول إنى بحب فى وش اللى بحبه وإستحاله أعرف أقولها ع التليفون على فكره

وجايز ماعرفش أقولها فى وشه بس هوه هيحسها شووور يعنى

أنا برضه أحب أبصلك بقرف لإنى مضايقه منك فى وشك 

بس مش هقول فى حقك كلمه غلط قدام حد غيرك

أنا لما أزعل منك هاجى أقولك مش هقول لحد إنى زعلانه منك ولا هقول لحد عن السبب فى زعلى ده

أنا أصلا بكره فكرة إن حد يطلع على حياتى ولو حتى حد قريب منى

أنا بحب حكاية المكنونات ( حور مكنونات )  إفهموا بأه الله

بجد بأه التواصل اللامباشر ده شئ مقيييييت  
حقيقى بيلغى كتير من الإنسانيات التى لا تستقيم حياه بدونها


                                                                    إلهام عزت

هناك تعليق واحد:

  1. معكـِ انا ي الهام .. ولكن لا اخفي عليكـِ بات عدم التواصل المباشر اهون على نفوسنا من زيف وتمثيل البعض الا من رحم ربي .. وحتى الملامح باتت تتقن التمثيل فلا تعلمين ردود افعالها كما تضمر ولا يعلمهم ويعلمنا الا الله تعالى ..


    مساءكـِ بهجــة

    ردحذف